ČZ 125 B r.v. 1947

28.5.2014 Základním stavebním kamenem je vidlice a tu mám !!!

Stejně tak mám mnoho dalších věcí, včetně motoru s béčkovým výrobním číslem. Momentálně je sice namontovaný v Téčku, tam ale pořídím odpovídající náhradu.

Vidlici jsem celou rozebral, vše očistil a znovu složil. Musím doplnit chybějící pertinaxové kroužky do třecího tlumiče. Už jsem doplnit ze zásob i světlo. Mám pěkné Téčkové zadní kolo, tak je použiji, než seženu odpovídající střed se slabším věncem řetězu.

 

21.6.2014 Revize domácích zásob

Na burze jsem pořídil řídítka a z domácích zásob přidal páčky, rukojeti (jiné zatím nemám) a přepínač světel. Doplnil jsem tachometr s označením VDO, který byl na tomto typu. Vidlice prokoukla.

Mám i páčku dekompresoru. je sice ulomená, ale pokusím se ji opravit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.11.2014 Nový progres

Podařilo se mi získat další důležitý díl pro můj projekt a to originální přední blatník. Byl sice upraven a použit na ty C, ale klíčový středový držák na blatníku zůstal. Bohužel byly upraveny délky původních vzpěr, takže ty použít nešlo. Sáhl jsem proto v tomto případě po replikách, abych blatník mohl přidělat k vidlici.

Vzpěry, které byly upraveny pro uchycení na vidlici typu "C" jsem odstranil. Středový úchyt svislé vzpěry alá "T" jsem odříznul pod okrajem blatníku. Přebývající nýty za středním béčkovým úchytem jsem zatím nechal, aby blatník nebyl děravý. Nýty odstraním a otvory zavařím později.

Replikové vzpěry jsem zatím přidělal na zkoušku jen šrouby. Musím je stříknout a nanýtovat.

 

 

 

 

 

 

 

Vidlici jsem ještě dokompletoval předním sklem a parabolou včetně patice. Teď celkem prokoukla.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brzdový štít jsem pořídil na burze už dřív, kdyby se náhodou hodil. Hodí se!!!

 

12.4.2015 Přední kolo je u "Béčka" jiné.

Měl jsem hezké Téčkové kolo, ke kterému jsem musel sehnat originál Béčkový střed, který má jiné ložiska na 15 mm osku. Střed se podařilo sehnat a vpletl jsem ho do kola, které jsem měl k dispozici. Ostatní díly jsou schodné.

 

Originál sedlo, které jsem musel osadit replikovými pružinami, ale jsem s nimi velmi spokojen.

12.7.2015 Výrazný posun

Naposledy jsem aktualizoval stav Béčka více než před rokem. Za tu dobu jsem s ním přece jenom trochu pohnul. Pořídil jsem béčkový rám, motorem to všechno vlasně začalo, takže ten mám od samého začátku. Další díly jsem z části měl a něco posháněl. Dostaly se ke mě dokonce doklady, které mě donutily motorku upřednostnit a doskládat.


Teď musí motorka zase chvíli počkat, nicméně se na ni už dá koukat.