Jawa Perák 12-18 rozdíly v motoru

V případě Jawy Pérák obsahu 350 ccm došlo během výroby k výrazné modernizaci na motoru v roce 1950. Změna byla natolik výrazná, že došlo i ke změně typového označení 350sátky. Z označení typ 12 na nově typ 18. Zlepšilo se chlazení motoru. Změna postihla tvar žebrování hlav i válců motoru. Bylo přepracováno klikové ústrojí.

 

 

 

 

 

 
Hlavy motoru typ 12 - tři vodorovná žebra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Hlavy motoru typ 18 - dvě vodorovná žebra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Válec motoru typ 12 - osm vodorovných žeber, výrazně delší  šroubení kolena výfuku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 

Válec motoru typ 18 - sedum vodorovných žeber, kratší vyústění šroubení kolena výfuku

 

 

 

 

 

 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 
Hlavy a válce motoru typ 12 - tři vodorovná žebra na hlavě + osm vodorovných žeber na válci. Výrazně delší  vyvedení šroubení kolena výfuku.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 

 

 
 

 

 

 

 

 

 
Hlavy a válce motoru typ 18 - dvě vodorovná žebra na hlavě + sedm vodorovných žeber na válci. Kratší  vyvedení šroubení kolena výfuku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Článek je rozpracovám. Pokud máte nějaké informace, kterým bychom článek mohly doplnit, budu za ně rád.