Jawa Perák 12-18 rozdíly v motoru
V případě Jawy Pérák obsahu 350 ccm došlo během výroby k výrazné modernizaci na motoru v roce 1950. Změna byla natolik výrazná, že došlo i ke změně typového označení 350sátky. Z označení typ 12 na nově typ 18. Zlepšilo se chlazení motoru. Změna postihla tvar žebrování hlav i válců motoru. Bylo přepracováno klikové ústrojí.
Hlavy motoru typ 12 - tři vodorovná žebra
Hlavy motoru typ 18 - dvě vodorovná žebra
Válec motoru typ 12 - osm vodorovných žeber, výrazně delší šroubení kolena výfuku
Válec motoru typ 18 - sedum vodorovných žeber, kratší vyústění šroubení kolena výfuku
Hlavy a válce motoru typ 12 - tři vodorovná žebra na hlavě + osm vodorovných žeber na válci. Výrazně delší vyvedení šroubení kolena výfuku.
Hlavy a válce motoru typ 18 - dvě vodorovná žebra na hlavě + sedm vodorovných žeber na válci. Kratší vyvedení šroubení kolena výfuku.
Článek je rozpracovám. Pokud máte nějaké informace, kterým bychom článek mohly doplnit, budu za ně rád.