Jawa-ČZ 350/354-03 "kývačka" r.v. 1957

Na tuto motorku jsem narazil poměrně náhodně a poněkud jsem se rozmýšlel, zda ji vzít nebo ne. Dnes jsem rád, že ji mám, i když na svůj čas stále čeká.

Motocykl si původní majitel přestavěl dle svých představ ve stylu "chopper" s velkým množstvím nepůvodních dílů.

Co bylo pro mne tedy zajímavé, že motorka měla doklady a ty typově odpovídaly  Jawa-ČZ 350/354-03 r.v. 1957, což je motorka, kterou jsem si přál. Třistapadesátka se spínačkou v nádrži. Ze stroje je možné použít sice pouze asi motor, snad výfuky a zadní blatník. Ostatní díly jsou z jiných ročníků nebo dokonce jiných značek motocyklů. Moje představa byla, že k tomu pořídím nějakou kývačku bez dokladů.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nakonec jsem začal postupně pořizovat jednotlivé díly, stávající rozprodávat a motorka se sice velmi pomalu, ale přece začíná podobou blížit kývačce.

 

29.4.2013 - Postupně se renovují některé díly

Postupně začínám renovovat některé díly. Už loni na podzim jsem pořídil sedlo na origo plechu s původní výztuhou.

Teď jsem dal dohromady obě kola, napařil parabolu světla a nachromoval pár drobností.

Mám vyčištěné štíty kol. Výměnou jsem pořídil nově nalepené brzdové pakny. Začínám se motorce přeci jen trochu věnovat, jak jsem jí dlouho sliboval.

V dílně stojí i kývačkový rám, který nahradí stávající panelkový.

 

22.7.2013 - Zrodila se kývačka

Tak jsem se opět vrhnul na kývačku. Vzhlem k tomu, že jsem si nakonec přeci jenom udělal radost a pořídíl zvedací stůl, bylo nutno ho vyzkoušet. Nejprve jsem na něj jen tak postavil kývačkový rám, který jsem měl pořízen jako náhradu nepůvodního panelkového. A pomalu jsem do něho začal přeskládávat díly, až mě to tak chytlo, že jsem vymetl všechny krabice s pokoupenýma dílama a kývačku sestavil. Celkem si užívám nový stůl, i když s jeho kvalitou jsem byl spočátku velmi nespokojen. Je to uplně jiná práce, dávám motor, tak si nastavím přesně výšku jakou potřebuji. Na výfuky vyjedu nahoru, drbu se s maskou sjedu si dolů.

Každopádně těď kývačka prokoukla. Sice mám ještě pořádný seznam věcí co je potřeba dosehnat a upravit, ale myslím, že se to velmi pohnulo.

 

03.4.2015 - Progres po dlouhé době

Projek kývačka docela pokročil. Aby taky ne, uplynulo docela dost času. Motorka už čeká víceméně na finální složení. mám zpět všechny díly pro složení motoru. Klika je po GO, válce se ukázaly ve velmi dobrém stavu a po přeměření se dokonce jeden musel trochu uvolnit. Motorka toho po přestavbě na chopera asi moc nenajezdila a byl na ní tehdy asi udělán výbrus válců.

 

Motorka je teď komplet po laku. Díly jsou olinkovány a čekají až na ně dojde řada.

Stejně tak všechny chromované díly jsou už připraveny.

 

16.11.2015 - Začal jsem konečně kompletovat

Přes všechna předsevzetí zůstala Kývačka v pozadí ostatních projektů a znovu jsem na ní začal pracovat v blížícím se zimním období. Slisoval jsem vidlici s rámem a postavil základ se stojanem na plošin. Teď ji už musím dokončit.

 

30.12.2015 - Ván oční dovolená je ideální na práci v dílně

Zapalování jsem měl nekompletní, tak jsem se u dvouválce rozhodl vykoušet Vape, z praktických důvodů jsem se přiklonil k 12V variantě.

 

10.2.2016 - Blíží se sezona

Z blížícím se startem sezony je třeba trochu zrychlit, navíc mám práci na jiných projektech.

Brzdí mě nějaké drobnosti, co jsem zapoměl pořídit.


Výfuky to je vždycky drama, vždyť při hrubé montáži pasovaly. Tak znova, povolit motor a najít další milimetry kompromisu.

22.3.2016 - Blíží se sezona

Hotovo. Tak co, zavrčí napoprvní, nebo bude zlobit.


Jedeme na technickou.


Kompletní fotogalerie je zde.