2011 Řemenáči na hradě Kámen

15.07.2011 00:00

Na tuto akci pořádanou panem Marčíkem jednou za  5 let na hradě Kámen u Pelhřimova jsem se těšil velmi dlouho. Právě proto, že se akce koná v intervalu 5 let, se o tomto druhém ročníku sjezdu těch opravdu nejstarších motocyklů z úplného počátku motorismu psalo již dlouho dopředu. Počasí bylo ten den přímo ideální, ani horko, ani zima, zkrátka pro mne krásný letní den. Přesto, jak jsem se na tuto akci těšil, jsem na ni nakonec úplně zapomněl. Nebýt v týdnu před akcí zmínky v Českých motocyklových novinách, které se mi dostaly náhodou do ruky (přeci jen je nečtu pravidelně), tak jsem mohl čekat dalších 5 let.

Dopoledne proběhla výstava exponátů, kde bylo opravdu co obdivovat.

Mě třeba potěšilo povídání s panem Hošťálkem (Jihočeské Motocyklové Muzeum), od kterého jsem získal další z jeho publikací i s věnováním.

Odpoledne jsem se už těšil na vrchol akce, kterým byla jízda do blízkého Pacova, odkud se účastníci po obědě vraceli zpět na Kámen. Vidět tyto stroje přímo v akci byl pro mne osobně opravdu velký zážitek. A že ovládání takového motocyklu není nic jednoduchého, navíc v dnešním provozu, bylo mnohdy jasně patrné. Přesto se všichni zanedlouho vrátili ve zdraví zpět, i když bylo několik strojů dotaženo na laně, či dotlačeno. Všichni sklidili velký potlesk od návštěvníků, kterých myslím bylo tak akorát. Nebyla to žádná tlačenice a přesto bylo návštěvníků dost.

Obědovou přestávku, kterou měli účastníci vyjížďky v Pacově, jsme využili k prohlídce prostor hradu a zakončili, jak jinak než prohlídkou stálé výstavy motocyklů, kterou je hrad Kámen asi nejznámější.

Celá akce byla velmi dobře zorganizovaná, nebyl problém s parkováním, občerstvením i záchody byly dobře dostupné a čisté. Věci, které sice nemají s motorismem tolik společného, ale při hodnocení je musím vzpomenout, je to sice detail, ale jak říká klasik "právě detaily tvoří dokonalost a dokonalost sama o sobě není detailem".

Všechny fotografie najdete zde.