ČZ 125 T r.v. 1948

20.8.2011 Nenápadný začátek

Motocykl tentokráte začíná vznikat z dílů, které jsem dostal od kamaráda Ládi z Poličky. Původně to měla být ČZ 125B. Z dílů, které jsme nakonec objevili se jen těžko dalo usuzovat o jaký typ čezety se jedná. Byl to doslova průřez. Oba blatníky byly z Céčka, stejně tak gumové sedlo, které však bylo upraveno na montáž do rámu verze B či T.

Kola byla Téčková. Světlo vneslo do záhady až nakonec nalezené torzo motoru, podle kterého se původně jednalo opravdu o Béčko, které bylo postupně modernizováno. Rám jsme nakonec nenašli vůbec. Původní vidlice snad zůstala na půdě jiného domku, který před lety získal nového majitele. Oba výfuky byly na skrz prorezivělé. Nádrž B, T dost pomačkaná. Hezké bylo světlo s parabolou a tachometrem. Nešlo tedy ani tak o motorku, jako spíše o pár více či méně použitelných dílů.

 

 

 

 

 

Postupně jsem však začal dokompletovávat motor. Pořídil válec, hlavu, levé víko, vzniklá silueta Béčkového motoru pak zdobila dlouho polici v dílně. Pak jsem dostal karburátor i s trubičkou přívodu paliva, doplnil kohout z nádrže a motor začal na polici volat po úplné kompletaci. Tentokrát jsem už na burze pořídil zapalování a dekompresor. Nedávno jsem na Aukru objevil startovací páku u níž nebyl popis z čeho je, takže nakonec vyšla na to, jak je žádaná za dobrý peníz.

Potud to bylo pouze příležitostné dodělávání motoru, když se něco namanulo na burze za rozumnou cenu, tak jsem si udělal radost.

 

 

 

 

29.4.2013 Rýsuje se Téčko

Vše se změnilo, když jsem odpověděl na žádost o výměnu nosiče z typu C, který jsem měl navíc, za starší béčkový se vzpěrami. Seznámil jsem se s pohodovými kluky Jardou a jeho otcem, se kterými jsme nakonec došli ke zjištění, že jsme přes nějaké to koleno do rodiny. Vyměňovat jsme začali ve větším a já získal od kluků rám s kastlíkem a další věci.

 

Teď už mě to chytilo. Pořídil jsem hezkou původní nádrž a rozhodl se sestavit (vzhledem k ceně Béčkové vidlice) Téčko kolem roku 1948. Rám vypadá na náhradní díl, tak se dá použít jako dobová výměna. Doma se našly ještě další veci.

 

Všechny díly nechám v původním stavu a uvidíme, jak hezký motocykl vznikne.

 

 

 

 

 

 

21.8.2013 Horké dny strávené skládáním Téčka

Jelikož několik předešlých dní bylo doslova tropických a venku se nedalo nic dělat, uvrtal jsem se do sestavení Téčka, abych věděl jak na tom jsem s dílama a zjistil co všechno ještě chybí. Motorka dostala celkem tvar a uvonilo se docela dost krabic s poschovávanými díly.

Ještě musím doplnit výfuky, které už taky mám. Sehnal jsem hezký linkovaný ráfek, tak bych chtěl přeplést zadní kolo, které je momentálně totální rezavec.

 

25.10.2013 Doplnil jsem výfuky a zadní kolo

Podařilo se mi získat velmi hezký ráfek s linkami, tak jsem přepletl zadní kolo. Nasadil jsem výfuky a motorka se má už k světu. Stále chybí mnoho drobnějších dílů. Nicméně je to zábava. Získal jsem matky na osku zadního kola.

Stále mi chybí excentry, táhlo zadní brzdy, přepínač světel, páčka dekompresoru a tak dále. Přidělal jsem i trumpetku, kterou jsem vylovil ze zásob.

 

10.3.2015 Motorku jsem za pomocí nově získaných dílů přestavěl

Jelikož se mi naskytla koupě Béčkové vidlice a  časem jsem získal další lépe dochované lakované díly na Téčko, bylo načase se opět pustit do přerozdělení a zkompletování obou strojů. Začal jsem rozebráním Téčka, ze kterého jsem odebral některé Béčkové díly, jako motor a zadní nosič.

Vyměnil jsem přední i zadní blatník, které jsem pořídil ve velmi hezkém původním laku včetně linek. Získal jsem uloženky obalů přední vidlice. Takže si Téčko žádalo opět po čase o více pozornosti.

Sehnal jsem hezký kompletní motor s dekompresorem. Na burze mi padl do ruky kryt řetězu v původním laku i s linkou.

Pro kabeláž jsem použil ze starých zásob původní opředený kabel z antény vojenské vysílačky a začal natahovat elektriku.

Již dříve jsem narazil na tuhle origo starou baterku, je to sice výrobek Maďarské provenience, ale nějak se sem dostat musela. Zkrátka v nějaké takové motorce u nás kdysi jezdila, tak jsem ji použil. Rozměrově sedla a hned to dostalo lepší vzhled.

 

13.4.2015 Hotovo

Hotovo sice uplně není, chybí třeba lanko dekompresoru.

Říkám jí patinovka. Netknutý originál to není, ale na druhé straně jsou použity jen původní díly.

Ještě z druhé strany.

 

 

Kompletní galerii najdete zde.